Monday, February 2, 2009

Syukran Jazilan...


AYAH DAN IBUKU




Merekalah yang mula mengenalkanku kepada jalan dakwah yg semakin mencabar ini....

Syukran jazilan buat kak Hajar dan suami kerana 2 insan ini telah membawaku mengenali jalan dakwah yg dapat membimbingku ke jalan yang benar....

Sebelum saya bercerita dgn lebih lanjut tentang 2 insan ini...ada lagi 2 insan yang lebih mengerti tentang kehidupanku selain DIA yang maha Esa...

Buat ibu dan ayah....kak ngah bersyukur kepada Allah kerana dikurniakan insan yang memahami kerenah anak ke-2mu ini yang semakin meningkat dewasa dan mula mengenali erti hidup Islam yang sebenar...saya dilahirkan dalam keluarga yang cukup memahami ISLAM...alhamdulillah...

buat masa nie..ayah dan ibu sedang cuba memahami apa yang sedang dilakukan olah anaknya ini...perihal USRAH,PROGRAM,LIQO' dan sebagainyer..

pada mulanya memang agak sukar untuk saya meyakinkan apa yang sedang saya lakukan selepas tamat SPM Disember lalu...kadang-kadang sibuk dengan usrah...perbincangan program dan segala aktiviti bersama sahabat terpaksa dilakukan dalam keadaan 'sirr wa hazar'...

"kita mengambil masa untuk meyakinkan ibubapa tentang apa yg kita lalui sekarang" kata seorang ukhti usrah kepada saya dan sahabat yang lain...kami semua mengangguk tanda setuju...lama kelamaan mereka akan faham...itulah yang pernah dilalui oleh ukhti-ukhti sebab mereka pun melalui fasa yang sama seperti kami semua...

Alhamdulillah..buat masa skrg..ayah dan ibu memahami ape2 yang sedang dan akan saya lakukan....ayah sudah mula berani dan yakin untuk melepaskan anaknye pergi progm atau ape2 aktiviti yang membina ukhuwwah saya dan sahabat2....

pada mulanyer saya agak terkejut dengan sikap ayah...tapi dia mula yakin apabila saya menyebut nama uhkti hajar dan suami....syukran ye kak!!! akak telah banyak meyakinkan keluarga saya...mungkin sejak kak hajar dan ustz fahri bertandang ke rumah...hati mereka berasa yakin dan percaya...sedang saya menulis blog ini, tiba-tiba ibu datang menghampiri computer ini....tengok apa yang sedang asyik saya lakukan tanpa henti dari pagi...

"bu, kak ngah buat blog la....cerita pasal kita semua, kawan-kawan, macam-macam lagi lah...." tapi reaksi ibu mula pelik...sebab ibu tak tahu sangat pasal teknologi ni...ape lagi, saya mula lah berceloteh kat telinga ibu...satu cubitan hinggap ke pipiku...."aduh...sakitla bu...."terkejut apabila terasa sakitnyer cubitan itu....."poyo la k.ngah ni..." ibu kate saya poyo sebab nak cerita macam-macam pasal keluarga dan sahabat-sahabat dalam blog nie.... insya Allah, saya akan manfaatkan blog ini untuk semua yang membaca....mereka-mereka inilah yang mewarnai hari-hari saya...

1 comment:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete